2013-09-21 @ 21:37:00

NO BAD DAYS  (min tumblr)












hur hittar man inspiration? hur blir man kreativ? how do you do it?

Ibland vill jag bara skita i allt, kasta datorn i golvet, dränka min kamera och aldrig mer öppna photoshop. Inspirationen försvinner ofta för mig när jag har för mycket att göra. När man inte ens hinner vakna innan man måste sova igen. Det som inspirerar mig mest är andra människors bilder och filmer, eller folk som delar med sig av andras arbeten. Jag brukar spara ner allt jag tycker är bra/fint/snyggt/fult/äckligt och lägga i en mapp på datorn. Och när jag känner att livet suger och att jag för alltid ska sluta fota så öppnar jag den mappen och ångrar mig lika fort.
 
Det finns förmodligen tusentals sätt att hitta inspiration och bli kreativ och jag tror man måste hitta sitt eget sätt genom att pröva sig fram. Musik och lyrics-texter är också en stor del av den här bloggen. Nästan alla bilder som finns här är baserade på en låt, ett album, en artist, eller en låttext.

Men det viktigaste enligt mig är att SKITA i vad andra tycker. Man kan självklart ta emot kritik och komplimanger och utvecklas därefter. Men sluta för guds skull inte att vara kreativ. Fortsätt provocera, var coola, gör fina saker, gör fula saker och dela med er. Då blir iallafall jag glad!
Fuck tha system och fortsätt skapa. Biz
 
(Här är några av mina favorit-tumblrs. (Den första är dock min)
Berätta hur ni blir inspirerade/kreativa, PLIZ!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0